Business är att göra affärer – men vad gör man om efterfrågan uteblir?

Coronatider innebär för många företag att efterfrågan för en del uteblir nästan helt och för vissa minskar den påtagligt och för andra ökar den drastiskt – allt beroende på vilken bransch man är verksam i.

Oavsett vilket läge just ditt företag befinner sig i så är situationen någonting nytt och något som kräver helt nya insatser för att i värsta fall rädda bolaget alternativt försöka hålla igång verksamheten så mycket att det ska gå att komma tillbaka till mer normal verksamhet när väl coronaviruset släpper sitt järngrepp.

För de som råkar vara i en bransch som kan erbjuda produkter som nu plötsligt i stor mängd behövs i bekämpandet av Corona är det ju att mitt i allt elända bara önska lycka till och att de kanske kan anställa några som mist sina jobb.

Utöver att dra ner på alla kostnader, vilka alla självfallet inser, finns inte så mycket mer man kan göra. För kunderna uteblir ju av skäl som inte har med det individuella företagets utbud att göra utan beror helt på coronaviruset.

Som företagsrådgivare kan jag just nu finnas tillhands och lyssna och vara någon som man kan diskutera sin situation med. Skulle man fundera på att förbättra sin verksamhet under tiden man väntar på att återstarta så är jag klart öppen för att hjälpa till via min Road Map.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen