Att jobba som chef och att jobba som chefskonsult 

När jag för ett antal år sedan sålde det sista av de bolag jag startat och drivit upp så hade jag inte en tanke på att jobba som konsult utan hade tänkt mig studera ämnen som jag tidigare aldrig ägnat något intresse nämligen psykologi och filosofi. Samt nu senast Artificiell Intelligence (AI)

Efter några års studier fann jag att vad jag lärt mig var något som alla chefer borde ha med sig bl a att ska man lyckas nå mål i ett företag så är det klart avgörande hur man mår som chef och kan känna av den dynamik som ligger i chefsjobbet  och inte bara hur företaget mår och att ta hand om det med sina mål att uppfylla. Med den insikten känns chefskonsultjobbet professionellt. För det gäller att se både hela människan och hela företaget

Därför har jag också jobbat mycket med bra återkoppling på viktiga frågor som vilka resurser, produkter eller tjänster, och viktigast, vilka kunder tjänar vi pengar på? Vet man det då vet man hälsan på företaget och kan jobba utifrån en intäkts kunskap och inte inifrån med att göra det man brukar göra och sälja och när det inte går så bra sänka priserna.  

Det är ett traditionellt sätt att tackla resultatstyrningen men det finns bättre sätt och framförallt nu när det blir mer och mer arbetat hemifrån är det extra viktigt att ha koll på vilka värde skapas och av vem eller vilka?

Det är med den bakgrunden jag tagit fram algoritmen ProfitFinder för att säkerställa en bra återkoppling som ger möjlighet till en verklig resultatstyrning. I kombination med den ovan beskrivna helhets coachingen vill jag bidra så att chefer och företag blir vinnare.

Slå en signal och hör vad jag kan göra för dig och ditt företag. 0709 44 85 65 /Börje 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen