Business är
att göra affärer – men vad gör man om efterfrågan uteblir?
Coronatider innebär
för många företag att efterfrågan för en del uteblir nästan helt och för vissa
minskar den påtagligt och för andra ökar den drastiskt – allt beroende på
vilken bransch man är verksam i.
Oavsett
vilket läge just ditt företag befinner sig i så är situationen någonting nytt
och något som kräver helt nya insatser för att i värsta fall rädda bolaget alternativt
försöka hålla igång verksamheten så mycket att det ska gå att komma tillbaka till
mer normal verksamhet när väl coronaviruset släpper sitt järngrepp.
För de som råkar
vara i en bransch som kan erbjuda produkter som nu plötsligt i stor mängd behövs
i bekämpandet av Corona är det ju att mitt i allt elända bara önska lycka till
och att de kanske kan anställa några som mist sina jobb.
Utöver att
dra ner på alla kostnader, vilka alla självfallet inser, finns inte så mycket mer
man kan göra. För kunderna uteblir ju av skäl som inte har med det individuella
företagets utbud att göra utan beror helt på coronaviruset.
Som företagsrådgivare
kan jag just nu finnas tillhands och lyssna och vara någon som man kan diskutera
sin situation med. Skulle man fundera på att förbättra sin verksamhet under
tiden man väntar på att återstarta så är jag klart öppen för att hjälpa till
via min Road Map.
Kommentarer
Skicka en kommentar